Materiale de frictiune

Discuri cu Depunere de Strat Sinterizat din Bronz - Discuri din Otel

a) Discuri cu depunere de strat sinterizat din bronz

Uneori numit "bronz" din cauza aspectului, care are in compozitie un continut ridicat de cupru cu diferite formule. Acestea sunt în productie de aproape 60 de ani si sunt disponibile în sute de formule. Materialul o data sinterizat pe placa de baza din otel este usor de prelucrat pentru grosimea finala si forma canelurii. Materialul sinterizat din bronz este potrivit pentru utilizarea în ambele aplicatii : “umed" si "uscat". În aplicatiile tipice din mediul umed (ulei) coeficientul de frecare ar fi 0.07 dinamic si 0.10 static.
 
Discuri cu Strat de Frictiune din Carbon - Discuri Transmisie

b) Discuri cu strat de frictiune din carbon

Carbonul ca material de frictiune asigura o capacitate termica remarcabila cu rezistenta mare la uzura si o caracteristica superioara la angrenare NVH (zgomot, vibratii, duritate). Exista diverse tipuri, inclusiv pânza tesuta de carbon, hârtie de carbon si compozite bogate, speciale. Coeficientii de frecare variaza în functie de tipul de material si structura. Suntem deasemenea în curs de dezvoltare de noi materiale evolutive cu carbon, pentru a îmbunatati si mai mult cerintele clientului.
 
Discuri cu Strat de Frictiune din Ceramica - Discuri de Franare

c) Discuri cu strat de frictiune din ceramica

Materiale ceramice sunt cel mai bine cunoscute pentru utilizarea lor la ambreiajul cu "placute nituite”. Aceste placute vin într-o gama larga de dimensiuni si grosimi. Ele sunt montate pe ambreiaje utilizate la tractoarele agricole, camioane grele si automobilele performante. Cele mai recente formule ofera un excelent coeficient de frecare în intervalul 0.45 - 0.65 în timp ce duce la reducerea uzurii volantei.
 
Discuri cu Strat de Frictiune din Elastomeri - Discuri Cutii Viteza si Ambreiaje

d) Discuri cu strat de frictiune din elastomeri

Elastomerul este un material cauciucat complex in care sunt incluse materiale de frictiune cu coeficient mare de frecare si a fost dezvoltat pentru cutii de viteza si transmisii precum si pentru frane pivotante si culisante. Datorita elasticitatii sale, este extrem de rezistent si se adapteaza bine cu suprafetele discurilor din otel, crescand astfel capacitatea de energie si putere. In aplicatiile tipic umede (ulei) coeficient de frictiune dinamic ar fi 0.12
 
Discuri cu Strat de Frictiune din Grafit - Discuri de Frana

e) Discuri cu strat de frictiune din grafit

Materialul original din grafit a fost dezvoltat de Wellman - Produse de Frictiune pentru a satisface nevoile tot mai exigente ale clientilor lor. Grafitul este folosit doar in aplicatii umede (ulei). Coeficientul de frecare: dinamic – 0,11 iar static 0.14. Materialul este cu o porozitate de aproximativ 30% si are o capacitate extrem de mare de disipare a energiei. Aceasta explica de ce este furnizat ca echipament original în axe, frane umede si transmisii ale cutiilor de viteza.
 
Discuri cu Strat de Frictiune din Molibden - Distribuitor Discuri Frictiune

f) Discuri cu strat de frictiune din molibden

Molibden (Mo), ca material de frictiune este de obicei folosit pentru aplicatii in medii de ulei de înalta presiune, cu viteza mica de rotire si care asigura o rezistenta mare la uzura, compatibilitate buna la ulei si un coeficient de frecare stabil. Stratul de molibden pur este pulverizat pe discul de otel la o grosime de 0.045 - 0.070 mm pe fiecare parte. Procesul final de finisare se pregateste suprafata pentru a garanta un comportament de frecare fiabil. În aplicatiile tipic umed (ulei) coeficientul de frecare ar fi 0.08 dinamic, 0.11 statice.
 
Discuri Sinterizate pe Support de Hartie - Discuri de frictiune

g) Discuri sinterizate pe support de hartie

Desi produsa prin procesul de fabricarea a hârtiei aceste materiale sunt, de fapt, fabricate din structuri compozite. Avem acum multe formule disponibile, care ofera caracteristici diferite, nivel de energie si coeficient  de frecare. Materialul este presat si fixat pe placa de baza din otel, dimensionarea finala a materialului se face în timpul lipirii. Modelarea canelurilor este extrem de importanta si este ultima operatiune înainte de inspectia finala. Porozitatea poate fi mai mare de 70%. Exista o relatie strânsa între coeficientul dinamic si static de frecare, care este un avantaj distinct pentru proiectant.
 
Contradiscurile din Otel - Producator Discuri Otel

h) Contradiscurile din otel

Poate fi folosit ca radiator sau mijloc de a disipa energia în mediul înconjurator. Într-un mediu "uscat" functionalitatea placii de otel ca suprafata de reactie care, în combinatie cu materialul de frictiune, va furniza un coeficient de frecare de pâna la 0.90. Într-un mediu “umed" moleculele de ulei sunt prinse între placa de otel si material de frecare. Rugozitatea suprafetei placii de otel si textura materialului de frecare se combina pe forfecare de ulei pentru a oferi co-eficient de frecare de pâna la 0.15. asperitatea suprafetei, prin urmare, esentiale pentru aplicarea si trebuie sa fie compatibil cu material de frecare opus. Otel de calitate si duritatea sunt dependente de aplicare, dar la fel de important. De obicei, un material, cum ar fi CS 70 ar fi tipic cu o duritate de cel putin Roc C 25. Mai multe procese folosite cum ar fi intarirea prin inductie si tratament termic sunt folosite si necesare.